Je sušené ovocie dobré alebo nie?

Možno ste sa už stretli s protichodnou otázkou, či je sušené ovocie dobré alebo nie, respektíve zdravé alebo nezdravé. Niekto tvrdí, že je to výživné a zdravé občerstvenie, zatiaľ čo iní tvrdia, že nie je medzi sušeným ovocím a cukríkom žiadny rozdiel. Čo je to sušené ovocie? Je to ovocie, pri ktorom bol sušením odstránený takmer všetok obsah vody. Ovocie sa počas tohto procesu zmenšuje. Najbežnejším typom sušeného ovocia sú hrozienka, ďatle, slivky, figy, marhule. V obchodoch sú však dostupné aj iné odrody sušeného ovocia, niektoré dokonca v kandizovanej forme (čiže obalené cukrom), ako napríklad ananás, figy, banány. Sušené ovocie má dlhšiu trvanlivosť než čerstvé ovocie a môže byť praktickým občerstvením, ak cestujete.

maliny a borůvky

Účinky sušeného ovocia na zdravie

Sušené ovocie je vysoko výživné, pretože je plné mikroživín, vlákniny a antioxidantov. Avšak čerstvé ovocie obsahuje v porovnaní so sušeným ovocím viac vitamínu C. Napríklad hrozienka sú nabité vlákninou, draslíkom. Hrozienka po jedle by nemali spôsobiť zvyšovanie hladiny cukru v krvi alebo inzulínu. Pomáhajú znížiť krvný tlak a pravidelné jedenie hrozienok pomáha zlepšiť kontrolu hladiny cukru v krvi. Výhodou je, že znižujú hladinu zápalových markerov a cholesterolu v krvi a vedú k zvýšeniu pocitu sýtosti. Všetky tieto faktory by mali znižovať výskyt srdcových chorôb a znižujú riziko výskytu cukrovky.

Sušené slivky sú taktiež bohaté na vlákninu, draslík, a vitamíny A a K. Toto sušené ovocie je známe svojimi prírodnými laxatívnymi účinkami, pomáha zlepšovať frekvenciu a konzistenciu stolice. Je to spôsobené práve vysokým výskytom vlákniny. Ak trpíte zápchou, skúste sušené slivky – je to lepšia voľba než konzumácia liekov. Ak bojujete proti osteoporóze, môžete siahnuť po slivkách, pretože obsahuje minerál zvaný bór. Jeden z najbohatších zdrojov antioxidantov majú datle. Sú neskutočné sladké a odporúčajú sa jesť najmä v období tehotenstva, pretože tehotným mamičkám môže pomôcť pri pôrode.

čerstvé ovoce

Podobne ako sušené slivky a hrozienka, tak aj datle sú bohaté na antioxidanty, draslík a vlákninu. Na čo je dôležité si dať pozor, je vysoký obsah kalórií a cukru, pretože zo sušeného ovocia je odstránená voda, a tak sa všetok cukor a kalórie sústreďujú v oveľa menšom balení. Pretože sušené ovocie je sladké a energeticky výdatné, je jednoduché ho zjesť veľa. Vyvarujte sa najmä kandizovanému ovociu. Je dôležité si prečítať aj informácie o výživovej hodnote, ktoré nájdete na obaloch sušeného ovocia. Kvalitné sušené ovocie a bohatý výber nájdete na stránke https://bezodpadu.sk/.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup